IV GRUPA — III INF B — POWER 2019 — 14.11.2021-11.12.2021

Uczestnicy

Kamil Foltynowicz

Nazywam się Kamil. Chodzę do klasy trzeciej informatycznej w ZST. Interesuje się sportami, głównie piłką nożną, siatkówką czy tenisem, więc jeśli chcesz pogadać ze mną na temat sportu, zapraszam! Oprócz tego interesuję się muzyką i mapą świata. Na co dzień jestem osobą aktywną, często pogram w piłkę lub wyjdę na spacer. Wyjazd na praktyki za granicę na pewno pomoże poszerzyć moją wiedzę, co do kultury i tradycji Hiszpanii.

Igor Foryś

Interesuję się nowymi technologiami, majsterkowaniem przy komputerach oraz wszelkich urządzeniach elektronicznych oraz nauką języków. Czas wolny spędzam głównie ze znajomymi, lecz czasem zdarzy się dzień spożytkowany na graniu w gry lub czytaniu newsów w internecie. Jestem osobą otwartą oraz lubiącą podróżować. Dzięki programowi POWER jestem w stanie rozwinąć swoje umiejętności językowe oraz nabyć nowe manualne umiejętności.

Jarosław Gad

Nazywam się Jarosław Gad i jestem uczniem ZST na profilu informatycznym. Moimi głównymi zainteresowaniami są informatyka, piłka nożna oraz gry komputerowe. Jestem osobą, która lubi spędzać czas ze znajomymi, na dworze, jak i przed komputerem wspólnie grając i rozmawiając. Chętnie poznaję nowych ludzi i ich kulturę. Lubię podróżować, zwiedzać nowe miejsca i szlifować swoje umiejętności językowe. Możliwość odbycia praktyk zawodowych w Hiszpanii jest dla mnie świetnym doświadczeniem, w ramach którego, mogę poznać nową kulturę, nowych ludzi oraz polepszyć moje umiejętności językowe, jednocześnie ucząc się i wykonywać zlecone mi przez opiekuna zadania w branży informatycznej.

Jakub Gadziński

Nazywam się Jakub Gadziński i jestem uczniem klasy 3 inf B (rok szkolny 2021/2022). Uczę się na kierunku technik informatyk i skorzystałem z możliwości partycypacji w programie POWER. Posiadam wiele przeróżnych zainteresowań, m.in. (pomijając rzeczy związane z komputerami) lubię pisać, czytać czy zdobywać nowe umiejętności.

Adam Labus

Cześć! Nazywam się Adam i uczęszczam do Technikum nr 6. Interesuję się informatyką oraz elektroniką. W wolnym czasie programuję aplikacje, śledzę nowinki technologiczne, oglądam seriale oraz spotykam się z przyjaciółmi. Praktyki w Hiszpanii pozwoliły mi na zobaczenie wielu nowych miejsc, poznanie nowej kultury oraz osób.

Wiktor Łukawski

Nazywam się Wiktor Łukawski. Mam 16 lat i jestem uczniem 3 klasy w ZST w Bytomiu. Interesuję się informatyką już od dziecka. Jestem zdeterminowany i nigdy się nie poddaję. Zawsze staram się dogadać z innymi, a także im pomagać. W wolnym czasie gram ze znajomymi lub się z nimi spotykam. Uważam, że ta praktyka w Sewilli to dla mnie złota szansa, aby nauczyć się samodzielnego życia oraz nabyć niezbędnego doświadczenia praktycznego w pracy jako IT.

Michał Maciejewski

Moim zainteresowaniem jest głównie motoryzacja, ale informatyka również, można powiedzieć moje małe hobby, lubię czasami pogrzebać w kompie. Większość mojego czasu spędzam poza domem, dlatego praktyka w Sewilli jest dla mnie idealna, nie dość, że spotkam się ze znajomymi w super pogodzie, to zdobędę nowe doświadczenia związane w informatyką, które na pewno pomogą mi w przyszłości.

Adrian Pyka

Witam. Nazywam się Adrian Pyka i jestem uczniem klasy 3 informatycznej B. Interesuję się informatyką ale nie jestem jeszcze pewien w jakim kierunku z nią związaną chce iść w życiu. W wolnym czasie interesuję się malowaniem modeli oraz graniem w papierowe RPG, uwielbiam też książki o tematyce fantastycznej. Cieszę się, że wziąłem udział w projekcie, pozwolił mi się on rozwinąć i przezwyciężyć słabości.

Daniel Solich

Cześć jestem Daniel. Interesuję się sportem oraz informatyką. W wolnym czasie lubię spotykać się z znajomymi oraz grać w piłkę nożną. Staram się być na bieżąco jeśli chodzi o nowości w zakresie informatyki, aby móc stale poszerzać swoją wiedzę. Jestem ambitną osobą która ceni sobie szczerość, zaangażowanie oraz otwartość. Praktyki w Hiszpanii dały mi nie tylko możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego ale również życiowego.

Bartłomiej Śmietana

Jestem Bartek Śmietana. Interesuję się informatyką oraz motoryzacją. Większość wolnego czasu spędzam aktywnie ze znajomymi lub chodząc na siłownię. Jestem ambitnym oraz przyjaznym człowiekiem niebojącym się nowych wyzwań. Wyjazd do Hiszpanii pozwolił mi na dokształcenie się w zawodzie, udoskonalenie języka angielskiego oraz poznanie kultury Hiszpanii.

Damian Trzionka

Witam, mam na imię Damian, interesuję się informatyką, głównie grafiką i montażem wideo, a także trochę programowaniem. W wolnym czasie lubię grać w gry, oglądać seriale, jeździć na motocyklu, spotykać się ze znajomymi oraz poszerzać moje umiejętności w dziedzinie informatyki.

Przemysław Zorychta

Cześć, jestem Przemek! Chodzę do klasy 3 informatycznej B. Interesuję się sportem oraz informatyką. W wolnym czasie lubię grać w piłkę nożną, oglądać seriale i filmy, czytać książki oraz spotykać się ze znajomymi. W branży informatycznej interesuję się tematyką administracji sieci i bazami danych. Moimi największymi zaletami są komunikatywność, punktualność oraz samodzielność. Zawsze pragnąłem wyjechać na praktyki za granicę, i jak widać udało mi się wyjechać na praktyki do Hiszpanii.

Franciszek Plesiński

Witam, jestem Franek. Chodzę do 3 klasy informatycznej B w ZST Bytom. Interesuję się programowaniem, grami i sztuką. W wolnym czasie rysuję i spotykam się co jakiś czas z przyjaciółmi.

Jeremiasz Taciak

Nazywam się Jeremiasz Taciak, mam 17 lat i mieszkam w Bytomiu. W informatyce najbardziej lubię robić rzeczy związane z naprawą hardware'u. W wolnym czasie dużo oglądam Youtube'a i uczę się jeździć na deskorolce. Zdecydowałem się na praktyki w Hiszpanii, by przełamać swój strach mówienia w obcym języku do nieznajomych.

Albert Makowski

Mam na imię Albert i jestem uczniem klasy 3 informatycznej B. Wolny czas poświęcam informatyce, na spotkania ze znajomymi na mieście i granie w gry komputerowe. Praktyki w Hiszpanii są świetne, dużo się uczę, poprawiam znajomości języków, zwiedzam i zdobywam cenne doświadczenie.

Artykuły

Podróż do Sewilli

Dzień przed wylotem do Sewilli naszej grupie towarzyszyły różne nastroje, większość była pozytywnie nastawiona do wyjazdu, lecz pewna część osób była zestresowana i miała obawy co do lotu z tego powodu, że nigdy nie lecieli samolotem. W niedzielę o 2:55 mieliśmy zbiórkę pod naszą szkołą. Cała nasza grupa była zmęczona i niewyspana z powodu godziny o której musieliśmy wstać.

Kurs języka hiszpańskiego

Kurs języka hiszpańskiego rozpoczęliśmy w Bytomiu. Niektórzy z nas mają hiszpański od prawie trzech lat w szkole, jednak przerwy powiązane z pandemią, trochę zatrzymały edukację. Bezpośrednio przed mobilnością ZST zorganizował intensywny kurs tego języka w ramach zajęć dodatkowych. Szkoła do której uczęszczaliśmy to Porto Alegre mieszcząca się w budynku przy ulicy Strzelców Bytomskich.

Wycieczka do Kadyksu

Kadyks (hiszp. Cádiz) jest miastem, które zostało wzniesione około 1100 r. p.n.e i jest jednym z najstarszych miast w tej części Europy. Nasz wycieczka do tego pięknego miejsca rozpoczęła się o godzinie 9:00 z Prado de San Sebastian, gdzie wszyscy razem wyruszyliśmy wcześniej wynajętym autokarem. Po lekko ponad godzinnej podróży nasza grupa dotarła do miejsca o nazwie Arcos de la Frontera. Pozwiedzaliśmy trochę tego małego miasta, przeszliśmy się po starych kamiennych uliczkach, aż doszliśmy pod zamek w tej miejscowości.

Jedzenie w Hiszpanii

Jedną z rzeczy, które kojarzą się nam z Hiszpanią, są jej potrawy słynące z kombinacji ryżu, pomidorów czy nawet owoców morza, w połączeniu z sosami słodko-pikantnymi oraz innymi przyprawami. Jako dodatki służą najczęściej ziemniaki, kapusta, kukurydza czy fasola. Tutaj śniadanie jest najmniej ważnym posiłkiem, gdzie je się zazwyczaj tortilla de patatas, czyli placek z jajkiem i ziemniakami, z dodatkiem babeczek czy churros - długich paluszków z ciasta, które posypuje się cukrem bądź macza w gorzkiej czekoladzie.

Zwiedzanie Sewilli

Sewilla to miasto, które dzięki unikalnej mieszance rzymskich ruin, mauretańskich pałaców i nowoczesnej architektury, wygląda jak żadne inne miasto na świecie. Większość miejsc odkrywaliśmy na własną rękę, gdyż spacerując, raz po raz, można się natknąć na historyczne kościoły, pałace, kamienice. Zwiedzanie miasta wiecznie zalanego światłem słonecznym zaczęliśmy od Plaza de España, ogromnego półkolistego placu położonego przy Parque de Maria Luisa.

Czas wolny

Podczas trwania praktyk zmieniliśmy zimny Bytom na słoneczną i ciepłą Sewillę. Ku naszemu zaskoczeniu, starodawne miasto „żyje” zarówno w dzień jak i w nocy. Po naszej pracy mieliśmy bardzo dużo czasu wolnego, każdy go wykorzystywał inaczej, jak chciał. Niektórzy odpoczywali całe dnie w domu u rodziny, ale większość praktykantów się umawiało na mieście i wspólnie zwiedzaliśmy Sewillę i okolice, od tajnik hiszpańskiej kuchni po odkrywanie ciasnych uliczek starówki.

Wycieczka do Rondy

Wycieczka do Rondy miała miejsce 05.12.2021. Planowo wyjazd był na godzinę 9:00. lecz przez spóźnienie trzech osób wyjazd zaczął się o 9:20. Podróż trwała około 2 godzin i przebiegła bez żadnych problemów. Tak więc o 11:20 zaczęliśmy powoli zwiedzanie Rondy. Ronda jest dosyć małym miasteczkiem bardzo często odwiedzanym przez turystów z powodu swojej wyjątkowej geografii. W Rondzie można znaleźć wiele śladów po wielu cywilizacjach zamieszkujących ten obszar w przeszłości, lecz za założenie osady w Rondzie odpowiadają prawdopodobnie Celtowie.

Wycieczka do Gibraltaru

Gibraltar to było drugie miejsce w planie, które mieliśmy odwiedzić. Wyjazd przypadł na sobotę 28 listopada 2021. Zbiórka była o 9:00 przy Prado San Sebastian, wyruszyliśmy o 9:05, a na miejscu byliśmy około godziny 11:15. Od razu poszliśmy w stronę skały gibraltarskiej czyli charakterystycznego obiektu tego miejsca. Jako ciekawostka, skała gibraltarska to jurajska wapienna góra, wznosząca się na 426 metrów n.p.m.

Mecz Sevilla-Viallarreal

Wraz z moim przyjacielem Kamilem, wybraliśmy się na stadion 'Estadio Ramon Sanchez Pizjuan' na mecz pomiędzy Sewillą FC a Villarreal CF, który odbył się 4 grudnia 2021 o godzinie 14:00. Każdy kto interesuje się piłką nożną ma marzenia, a jednym z naszych było właśnie udać się na mecz La Ligi. Podczas drogi na stadion mijaliśmy tłumy osób które rozmawiały z sobą, każdy z szalikiem, w koszulce zespołu, stres ale i ekscytacja towarzyszyła nam, ponieważ nigdy nie byliśmy na takim meczu.

Powrót do Polski

Po trzytygodniowym stażu w Hiszpanii wreszcie nadszedł czas powrotu. Każda z ekip miała za zadanie dostać się na lotnisko o godzinie 11:00 samodzielnie. Jedni wybrali autobus, drudzy Ubera. O spóźnieniach nie było mowy, chodziło w końcu o powrót do domu. Na lotnisku każdy musiał podejść do okienka w celu ukazania paszportu, zważenia oraz zostawienia walizki i otrzymania biletów powrotnych. Następnym wyzwaniem do pokonania była odprawa, na szczęście przebiegła ona bezproblemowo i nikt nie został zatrzymany, ani - co gorsza - zaproszony na kontrolę osobistą.

Flamenco Show

Flamenco jest to zjawisko kulturowe, związane z folklorem andaluzyjskich Romów, obejmujące muzykę, śpiew, taniec, strój i zachowania. Opowiada się tańcem historię i gestom nie przypisuje się konkretnych znaczeń. We flamenco ruchy ciała i gesty wyrażają pewne stany emocjonalne tancerza lub podkreślają znaczenie słów i charakteru melodii, która im towarzyszy. Jest to taniec wykonywany solo, w duecie, grupowo lub składa się z kolejnych „solówek”, wykonywanych przez poszczególnych tancerzy. Początki szerokiej popularności flamenco sięgają końca lat 60. XX wieku. Jego tradycja pochodzi z Andaluzji, i tam do dziś można oglądać jego wykonanie.